Thursday 19 October 2017

Försäljnings Call Optioner On Utdelnings Lager


Skriva täckta samtal på utdelningsaktier För samma aktiekurs. Samtalspremierna ökar ju längre du går. För samma utgångsdatum minskar premierna när strejkpriset ökar. Att bestämma det lämpliga täckta samtalet att skriva är sålunda en avvägning mellan utgångs - och lösenpriset. I det här fallet säger vi att vi bestämmer oss för 52,50-aktiekursen, eftersom de 50 anropen redan är lite in-the-money (vilket ökar sannolikheten för att beståndet kan ringas före utgången), medan premierna på de 55 samtalen är för låg för att motivera vårt intresse. Eftersom vi skriver samtal måste budpriset övervägas. Om du skriver i juni 52,50-samtalet kommer du att få ett bidrag på 0,21 (eller cirka 2,7 årsbasis), medan 17 juli samtal tar en premie på 0,34 (2,9 årlig) och 21 augusti samtal ger premie på 0,52 (3,2 årlig). Årlig premie () (optionspremie x 52 veckor x 100) aktiekurs x veckor kvar för utgången. Varje köpoptionskontrakt har 100 aktier som underliggande. Antag att du köper 100 aktier i Verizon till det aktuella priset på 50,03, och skriv de 52.50 augusti på dessa aktier. Vad skulle vara din avkastning om aktien stiger över 52,50 strax innan samtalen upphör och kallas Du skulle få 52,50-priset för aktien om det kallas och skulle också ha fått en utdelning på 0,55 den 1 augusti. Din totala avkastning är därför: (0,55 utdelning mottagen 0,52 call premium mottagen 2,47) 50,03 7,1 i 17 veckor. Detta motsvarar en årlig avkastning på 21,6. 2,47 är skillnaden mellan det pris som erhållits när aktien heter och det ursprungliga köpeskillingen på 50,03. Om aktiebolaget inte handlar över lösenpriset på 52,50 före 21 augusti, upphör samtalen oexercised och du behåller premien på 52 (0,52 x 100 aktier) minus eventuella provisioner som betalats. Yttrandet verkar vara uppdelat på visdom att skriva uppmaningar till aktier med hög utdelning. Vissa alternativveteraner stöder samtalskrivning på utdelningslager baserat på uppfattningen att det är vettigt att generera maximalt möjligt avkastning från en portfölj. Andra hävdar att risken att beståndet kallas bort är inte värt de mödriga premierna som kan vara tillgängliga genom att skriva uppmaningar till ett lager med hög avkastning. Observera att blue-chip-aktier som betalar relativt höga utdelningar i allmänhet samlas i defensiva sektorer som telekom och verktyg. Höga utdelningar dämpar vanligtvis volatiliteten, vilket i sin tur leder till lägre optionspremier. Därutöver, eftersom ett lager vanligtvis sjunker av utdelningsbeloppet när det går utanför utdelning. Detta medför att sänkning av köppræmier och ökning av premieutbetalningar ökar. Den lägre premie som erhållits genom att skriva uppmaningar till aktier med hög utdelning motverkas av det faktum att det finns en minskad risk att de kallas bort (eftersom de är mindre flyktiga). I allmänhet fungerar den täckta samtalsstrategin bra för aktier som är kärninnehav i en portfölj, särskilt i tider då marknaden handlar sidledes eller är avgränsad. Det är inte särskilt lämpligt vid starka tjurmarknader på grund av den förhöjda risken att lagren ringer bort. Skriva samtal på aktier med över genomsnittliga utdelningar kan öka portföljens avkastning. Men om du tror att risken för att dessa aktier kallas är inte det blygsamma premie som mottas för att ringa samtal, kanske den här strategin inte är för dig. Upplysningar: Författaren behöll inte positioner i något av de värdepapper som nämns i denna artikel vid tidpunkten för publiceringen. En uppsättning alternativ att veta om för Cisco Systems Konsekvent, en av de mer populära aktierna går in i deras optionsoptioner vid Stock Options Channel är Cisco Systems Inc (Symbol: CSCO). Så i veckan framhäver vi ett intressant kontrakt och ett intressant samtalskontrakt, från slutet av juni för CSCO. Satskontraktet vår YieldBoost-algoritm identifierad som särskilt intressant, är vid 32 strejken, som har ett bud vid tidpunkten för detta skrivande på 56 cent. Samla in det här budet som premie representerar en 1,8-avkastning mot 32-engagemanget, eller en 6,3-årig avkastning (vid Stock Options Channel kallar vi detta YieldBoost). Att sälja en sats ger inte investerare tillgång till CSCOs upside potential, vilket innebär att ägande av aktier skulle, eftersom den sätta säljaren enbart hamnar i aktier i det scenario där kontraktet utövas. Så om inte Cisco Systems Inc ser sina aktier minskar 6,3 och kontraktet utövas (vilket resulterar i en kostnadsbas på 31,44 per aktie före mäklareprovisioner, subtraherar 56 cent från 32), är den enda uppsidan till säljaren att samla in det premien för den 6,3 årliga avkastningen. Värt att överväga är att den årliga 6,3 siffran faktiskt överstiger den 3,4 årliga utdelningen som Cisco Systems Inc betalat med 2,9, baserat på dagens aktiekurs på 34,15. Och ändå, om en investerare skulle köpa aktien till det löpande marknadspriset för att samla utdelningen, är det större nackdel eftersom aktien skulle behöva falla 6,3 för att uppnå 32-aktiekursen. Alltid viktigt när man diskuterar utdelning är det faktum att utdelningsbeloppet i allmänhet inte alltid är förutsägbart och tenderar att följa uppgångarna och lönsamheten hos varje företag. När det gäller Cisco Systems Inc kan man se på utdelningshistorikdiagrammet för CSCO nedan för att bedöma om den senaste utdelningen sannolikt kommer att fortsätta, och i sin tur om det är en rimlig förväntan att förvänta sig ett 3,4-årigt utdelningsutbyte. När vi vänder oss till den andra sidan av optionskedjan markerar vi ett samtalskontrakt av särskilt intresse för utgången av juni, för aktieägarna i Cisco Systems Inc (Symbol: CSCO) som vill öka sina intäkter utöver aktierna 3,4 årligt utdelning. Försäljning av det överklagade samtalet vid 35 strejk och samla premien baserad på 76 centbjudandet, årligen till en extra 8 avkastning mot nuvarande aktiekurs (det här är vad vi på Stock Options Channel kallar YieldBoost) för en totalt 11,4 årlig kurs i scenariot där beståndet inte kallas bort. En eventuell uppåträngning över 35 skulle gå förlorad om beståndet stiger där och kallas bort, men CSCO-aktier skulle behöva klättra 2,5 från nuvarande nivåer för att det ska inträffa, vilket innebär att aktieägaren i det scenario där stocken kallas har fått en 4,7 avkastning från denna handelsnivå, förutom eventuella utdelningar som samlats innan stocken hölls. Diagrammet nedan visar den efterföljande tolvmånaders handelshistoriken för Cisco Systems Inc, som markerar i grönt där 32 strejken ligger i förhållande till den historien och markerar 35 strejken i rött: Diagrammet ovan och lagrets historiska volatilitet kan vara en användbar guide i kombination med grundläggande analys för att bedöma huruvida försäljningen av junipaketet eller alternativen för samtal markerade i denna artikel ger en avkastning som representerar bra belöning för riskerna. Vi beräknar den efterföljande tolvmånadersvolatiliteten för Cisco Systems Inc (med tanke på de senaste 251 handelsdagarna CSCO: s historiska aktiekurser med stängningsvärden, samt dagens pris på 34,15). De åsikter och åsikter som uttrycks här är synpunkter och åsikter om Författaren och återspeglar inte nödvändigtvis de som är gjorda av NASDAQ OMX Group, Inc. Selling Puts: Nackdelar för utdelningsinvesterare I förra veckan sålde jag några satser på British Petroleum (BP), strax efter domen som öppnade dörren för en potential 18 miljarder i skulder som härrör från oljeläget från Mexikanska golfen från 2010. Aktiekursen såldes kraftigt på dessa nyheter och jag bestämde mig för att detta var en möjlighet att lägga till min befintliga position. Eftersom jag har låga investeringsmöjligheter bestämde jag mig för att sälja vissa bränslen på British Petroleum. Jag lade upp det här via internet och hade en läsare fråga mig exakt vad det betyder. Till följd av denna fråga kommer jag att försöka att svara på denna begäran. En uppsättning är ett optionsavtal. Som gör det möjligt för köparen att sälja ett antal aktier till ett visst pris vid ett visst datum i framtiden. Antalet aktier per varje optionsavtal är 100. Människor köper köpoptioner för att skydda sig mot prisnedgångar, och därmed vill de begränsa sina förluster. De som köper köpoptioner är därför antingen säkrade på exponeringen eller helt försöker satsa på att priserna kommer att minska. För rätten att sälja ett antal aktier till ett visst pris i framtiden betalar köpoptionen köpoptionen säljaren en premie. Detta är i huvudsak kostnaden för vadslagningen bakom alternativet. Premien är i huvudsak det pris som köpoptionen köparen betalar till säljoptionsförsäljaren. Säljoptionsförsäljaren får premien. och har några potentiella resultat för honom. I mitt fall sålde jag ett säljalternativ på BP med en strejk på 44, som löper ut i april 2015. Jag fick en optionspremie på ca 2,25option. Det innebär att köpoptionerna (den person jag sålde möjligheten att) betalat 225 för rätt, men inte skyldigheten att sälja mig 100 aktier i British Petroleum på 44share i april 2015. Jag har i huvudsak två potentiella resultat från denna transaktion: Det första resultatet är att aktier i British Petroleum säljer mer än 44 aktier vid den tid som de alternativ som jag sålde upphör att gälla i april 2015. Följaktligen upphör dessa optionsavtal att vara värdelösa och jag hamnar med 225 i premie på mitt konto. Nackdelen i detta resultat är att jag missade alla möjliga vinster över 44share, om puten aldrig utövas. Det andra resultatet är att aktierna i British Petroleum säljer för mindre än 44 aktier vid den tid som optionerna löper ut i april 2015. Som ett resultat skulle jag behöva köpa 100 aktier av BP för varje optionsavtal som jag sålde till köparen av köpoptionen . Om aktier i British Petroleum säljer till 40share i april 2015 skulle jag medvetet köpa aktier på cirka 4 lägre än dåvarande priser. Allt är inte dåligt men eftersom jag fick 2,25 per del, vilket väsentligt sänker kostnaden till cirka 41,75 aktier. Dessutom köper på 41,75 säkert slår köper på 44 eller 45share direkt. Aktien sålde cirka 45 omedelbart efter den ogynnsamma domstolen. I både första och andra utfallet är jag inte berättigad att erhålla utdelning på British Petroleum, eftersom köparen av köpoptionen innehar dessa aktier i eget mäklarkonto. Om det utövas under det andra scenariot skulle jag äga vissa aktier i den brittiska oljegiganten och få de feta utdelningarna (förutsatt att de inte skärs eller avbrutits). Astute läsare kan se att så länge aktiekursen är platt eller upp, får jag behålla premiumen. Om aktiekursen är nere, får jag köpa aktier i ett företag som jag är intresserad av, men till ett lägre pris. Det är en win-win för mig, som något tilldelar oddsen för framgång till min tjänst. Jag använde dock premierna från de satser jag sålde för att köpa aktier i British Petroleum. Det innebär att för varje kontrakt som jag sålde kunde jag köpa 5 aktier i British Petroleum. Jag kommer att tjäna en fin utdelningskontroll av dessa aktier under de kommande åren, eftersom jag sällan säljer de bolagen som åtminstone behåller utdelningsbetalningen. Om aktier säljer mer än 44 i april 2015, har jag i huvudsak fått 5 aktier för varje optionsavtal som jag sålde på BP. Den fina delen är att jag skulle ha tjänat dessa aktier bara för att jag har bra kredit med min mäklare. Även om jag måste köpa BP vid 44, skulle mitt inträdespris vara mycket bättre jämfört med att köpa beståndet direkt idag. Därför ser jag att sälja satser på lager jag vill köpa på något sätt som en typ av 8220heads Jag är bättre än tidigare, svansar jag är jämn som tidigare8221 strategi. Här kommer risken att sälja puts dock 8211 möjligheten för wipeoutrisk på grund av överleverans. Let8217s antar att min portfölj värderades till 10 000 och jag sålde en satsning på BP med en strejk på 44. Om värdet av BP-aktien minskade med 50 i april 2015 och jag behövde 4.400 att köpa BP-lager, medan värdet av mina den totala portföljen sjönk med 50 till och med april 2015, skulle jag nästan bli utplånad (förutsatt att andra aktier i min portfölj också minskar med 50). Därför är det viktigt att vara mycket försiktig när man spelar med hävstångseffekt, vilket är lika med att leka med eld. Jag säljer bara satser sporadiskt. Och bara göra det på företag jag skulle vilja köpa direkt, men vars priser är lite för rika för min smak idag. Dessutom ser jag till att det potentiella utlägget om alla satser utövas inte överstiger 25 av kontot värde på lagerkontot genom vilket jag gör det alternativet handel. Långtidsläsare vet också att jag har mer än ett värdepapperskonto, vilket ytterligare minskar risken för wipeout. Fullständig upplysning: Långt BP och kort BP sätter Ansvarsbegränsning Jag är inte en licensierad investeringsrådgivare. och jag ger dig inte enskilda investeringsrådgivning på denna webbplats. Vänligen kontakta en investering professionell innan du investerar dina pengar. Den här webbplatsen är endast avsedd för underhållning och pedagogisk användning. En mening som uttrycks på webbplatsen här och på andra håll på internet är inte en form av investeringsrådgivning som ges till dig. Jag använder information i mina artiklar som jag tror är korrekta vid skrivningstidpunkten på min webbplats, vilken information kanske eller inte är korrekt. Vi är inte ansvariga för förluster som drabbar någon part på grund av information som publiceras på den här bloggen. Tidigare resultat är ingen garanti för framtida prestanda. Om dina investeringar är FDIC försäkrade, kan de minska i värde. Genom att läsa denna webbplats godkänner du att du ensam är ansvarig för att fatta investeringsbeslut i samband med dina medel. Frågor eller kommentarer Du kan kontakta mig på dividendgrowthinvestor på gmail dot com. Selling Call Options på utdelningsandelar kan öka avkastning Investerare som söker högre avkastning när marknaden handlar sidledes bör överväga att sälja telefonsamtal för att generera mer inkomst. Ett täckt samtal är när en investerare äger de underliggande aktierna i ett lager och beslutar att sälja samtal mot sin position, säger Ron McCoy, en portföljförvaltare på Covestor, det onlinebaserade bolaget, och VD för Freedom Capital Advisors i Winter Garden, Fla. Säljaren av köpoptionen är överens om att sälja till ett visst pris kallat strejkpriset och ge inköparen rätten att köpa sina aktier till aktiekursen när som helst tills optionsen löper ut. Varje optionsavtal representerar vanligtvis 100 aktier. Med marknaden kämpar för att göra nya höjningar mitt i backdalen av lägre företagsresultat eftersom det här är det sjätte kvartalet i fjol av SampP 500 vinst sjunker, kan försäljning av täckta samtal vara ett alternativ, sa han. Många investerare har svårt att få tag i konceptet och faktiskt använder många rådgivare inte denna strategi, eftersom de kämpar för att förstå mekaniken för hur det fungerar. Investerare kunde sälja ett ur valet av köpoptioner på utdelningslager för att öka avkastningen, sa McCoy. En detaljhandelsinvesterare som äger ett täckt samtal av ATampT är medveten om att bolaget ska betala 0,48 per tredje månad, vilket innebär att mellan april och april är utbetalningen tre gånger 0,48 per gång, vilket är totalt 1,44. Den 42 april köpoptionen handlas för 0,84. Om det inte kallas bort vid utgången av april, skulle en investerare öka sin inkomst på ATampT med 57 under den tidsramen genom att sälja ett samtal mot sina aktier, sa han.

No comments:

Post a Comment